luni, 30 mai 2011

Stefan Roxanda

Pentru ca echipa GCL a participat la spectacole de pantomima de la Sala Rapsodia, ne-am gandit sa luam cateva interviuri actorilor. Unul dintre ei este Stefan Roxanda.

Cum a fost prima data pe scena?

Da, a fost foarte stresant, cu o invatatoare isterica in culise, cu un public foarte numeros in sala si cu
o colega care ma calca tot timpul pe picioare, asta in çlasa a III-a sau a IV-a, dupa care la o serbare trebuia
sa joc pe Setila din Harap-Alb si cred ca aveam doua replici acolo "mi-e sete, nu mai pot de sete", si le-am
repetat 2 saptamani, le-am repetat si cand am ajuns la momentul respectiv am uitat. Deci a fost prima mea
aventura pe scena, sau printre primele. Dupa care incet, incet cu altele pe la liceu si pana in seara asta
multumesc lui Dumnezeu ca de fiecare data a fost cu emotii, asta e cel mai important, cand nu mai ai emotii
mai bine te duci acasa.

Ce este actoria pentru tine?

Uite la asta nu m-am gandit niciodata. Ion Clujea (un mare profesor si regizor) spunea la un moment dat ca
arta actorului nu este o meserie este un mod de viata si cumva in anul I de facultate am fost educati in sensul
asta, adica sa consideram ca arta actorului este un mod de viata. M-as feri cumva de aceste definiri si
limitari in acelas timp ca arta actorului este un mod de viata si doar atat, e greu de spus. Stii ca se spune
ca cea mai grea meserie este aceea de om, o femeie ar spunce ca cea mai grea meserie este aceea de mama,
bine meserii intre ghilimele, cert este ca arta actorului care orice alta arta nu este o meserie sau daca
o faci sau daca o practici ca pe o meserie atunci ai cam ratat-o, acolo este o vocatie este ceva pe care
il faci tot timpul si in care esti in continu. Si aici trebuie sa mai subliniezi un lucru, ca daca esti actor
sau regizor, asta nu inseamna ca joci si in timpul liber. Marii actori spuneau ca cei care joaca mai mult
in timpul liber decat pe scena sunt actori de culise si sunt mult mai buni in culise decat pe scena, in sensul
asta. Deci arta actorului este ceva ce numai acel lucru poate sa faca.

Cui ati dori sa-i multumiti pentru ca ati ajuns aici?

Lui Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu